Header Ads Widget

Doğal güzellikler Şehri Konya

Kategori günceleri

6/recent/ticker-posts

Salgında Asistan Doktorlar Eğitimini Tamamlayamadı !

İzmir'de Asistan Hekime Bıçaklı Saldırı

Salgında Asistan doktorlar eğitimini tamamlayamadı. Tıpta Uzmanlık Eğitimi, pandemi koşullarında önemli ölçüde etkilendi.

Türk Toraks Derneğinden yapılan açıklamada, “Pandemi bakımına katılan göğüs hastalıkları asistanlarının eğitimi büyük oranda sekteye uğramıştır” denildi.  Türk Toraks Derneği Asistan Komitesi tarafından yapılan bir anket çalışmasında ülkemizde eğitim görmekte olan yaklaşık 700 göğüs hastalıkları asistanının 200’üne ulaşıldığı bildirildi. 

Asistanların Tez ve Araştırma Çalışmaları Durma Noktasına Geldi

Dernekten konuyla ilgili şu açıklama yapıldı,

“Özellikle pandeminin ilk dalgasında asistanlık yapmakta olan hekimlerin yüzde 41’i yalnızca Covid-19 hastalarının bakımına katılmış olup, ciddi bir kısmı (yüzde 83,6) yetersiz eğitim aldığını düşünmektedir. Kliniklerindeki eğitim faaliyetleri sorgulandığında; yüz yüze dersler yüzde 81, vaka toplantıları yüzde  60, konferans ve seminerler yüzde 69, multidisipliner konseyler yüzde 72, araştırma ve tez çalışmaları yüzde 49, rotasyonlar yüzde 56, solunum fonksiyon testleri yüzde 70 oranında tamamen durdurulmuş; girişimsel işlemler yüzde 69 oranında azaltılmıştır”

Asistan Hekimler Eğitimlerini Tamamlayamadı 

“Pandemi süresince ihtisas süresinin sonuna gelen pek çok asistan hekim gereken eğitimlerini tamamlayamamıştır. Ülkemizin ihtiyaçlarına göre yetişmiş uzman sayısını arttırma, çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve kliniklerdeki iş yüküne uygun sayıda asistan hekim kontenjanı açılması uzun zamandır hepimizin ortak talebidir. Ancak açıklanan asistan kontenjanları bu talebin karşılanmasını imkansız kılmaktadır. 2 yıldır pandeminin de etkisiyle aksayan rotasyonlar, azalan teorik ve pratik eğitim etkinlikleri kliniklerdeki işleyişi etkilemiş, ihtisas süresinin sonuna gelen pek çok asistan hekim tamamlaması gereken eğitimlerini henüz tamamlayamamıştır. Bu koşullarda eğitici-asistan sayısının uyumu, akran eğitimi daha da önem kazanmaktadır. Kontenjanların eğitim akışına uygun, sıralı ve kesintisiz açılması bilgi, beceri ve tutum davranışlarının aktarımını kolaylaştırabilir” (BSHA – Bilim ve Sağlık Haber Ajansı) 

 



Yorum Gönder

0 Yorumlar